Jakie są podstawowe rodzaje przerzutek rowerowych?

Przerzutki rowerowe to elementy, które wpływają na poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy na jednośladzie. Muszą to być zatem elementy niezawodne oraz trwałe.

Jakie są rodzaje dostępnych w sprzedaży przerzutek?

W przypadku jednośladów można wyróżnić przerzutki:
– przednie,
– tylne,
– zewnętrzne,
– wewnętrzne.
Przerzutki tylne są odpowiedzialne za zmianę przełożeń na tylnych zębatkach. Tego typu przerzutka rowerowa zwykle składa się z wodzika i korpusu. Mniejsze wodziki działają bardziej precyzyjnie i cechują się niższą wagą, dlatego są zwykle wybierane przez profesjonalistów.

Czym cechują się przerzutki przednie?

Tego typu przerzutki służą do zmiany przełożeń na zębatkach. Zazwyczaj w rowerach montowane są trzy tarcze zębatek. Takie przerzutki zbudowane są z wodzika oraz obejmy lub płytki mocującej, która umożliwia mocowanie modułu do ramy.

Czym charakteryzują się przerzutki zewnętrzne?

Tego typu wyroby umożliwiają zmianę położenia łańcucha na tylnych kołach zębatych. Są one stosunkowo proste w budowie, a ich obsługa i ewentualna naprawa nie jest skomplikowana i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Poza tym, tego rodzaju przerzutki są stosunkowo lekkie. Mogą być montowane w rowerach użytkowanych na nierównych powierzchniach, ponieważ zmiana ułożenia łańcucha nawet podczas dużego obciążenia jest szybka i precyzyjna. Szczegóły można znaleźć tutaj.

Jakie zalety ma przerzutka rowerowa wewnętrzna?

Tego typu wyroby są zwykle montowane w rowerach miejskich. Ich głównym elementem jest przekładnia planetarna umieszczona w tylnej piaście. Co ważne, w ich przypadku możliwy jest montaż osłony łańcuchowej, która chroni ubranie rowerzysty przed zabrudzeniem oraz minimalizuje ryzyko uszkodzenia łańcucha. Poza tym, tego typu przerzutki umożliwiają zmianę ustawień łańcucha w trakcie postoju. Są one jednak dość ciężkie, a w przypadku uszkodzenia wymagają wsparcia obsługi serwisu.