Rowerem trekkingowym po drogach i bezdrożach
Osób jeżdżących na rowerze nie trzeba przekonywać, a tym, które jeszcze nie próbowały, warto nakreślić jak wiele zalet przynosi ta aktywność: lepsze samopoczucie, zgrabna sylwetka, kontakt z naturą i relaks. Rower to także doskonały środek komunikacji. Najbardziej uniwersalny rodzaj to rower trekkingowy.
Rower trekkingowy – pojazd do pracy i w las
Poszukując jednośladu, który będzie na tyle uniwersalny, że wykluczy potrzebę posiadania trzech różnych rowerów na każdą okazję, przystosowanych do jazdy w zróżnicowanym terenie, warto zapoznać się z funkcjonalnościami rowerów trekkingowych.
Geometria ramy ustawia ciało i kręgosłup w pozycji, która nie obciąża pleców i stawów – siedzi się prosto. Nie pochylając się w stronę kierownicy, nie przenosi się również ciężaru ciała do przodu. Dzięki temu nadgarstki i barki są wolne od przeciążeń.
Wygodna pozycja ciała pozwala z przyjemnością pokonywać wielokilometrowe wycieczki asfaltami, chodnikami czy leśnymi szutrami. Z powodzeniem można także dojeżdżać takim rowerem do pracy, wyprostowana sylwetka to brak zagnieceń na ubraniach, nawet na sukience lub garniturze.
Budowa rowerów damskich i męskich
Rowery o charakterze trekkingowym wyposażone są we wszelkie udogodnienia pozwalające na długą podróż: regulowany wspornik kierownicy, amortyzator przedni i amortyzator pod siedzeniem, lampy tylne i przednie, bagażnik (można na nim zamocować sakwy), błotniki.
Męski rower ma ramę prostą – górna rura łącząca kierownicę z siodełkiem jest prostopadła do podłoża, damski posiada modyfikację położenia rury, by ułatwić wsiadanie. Jest ona zainstalowana pod kątem i połączona z tylną częścią roweru w okolicach korby, a nie siodełka. Niezależnie od płci, dla której przeznaczono rower, opony są średniej grubości, o średnim bieżniku. Dzięki temu nie stawiają nadmiernego oporu na asfalcie, ale pozwalają na jazdę także piaszczystymi drogami.